Tájékoztató a koronavírus kapcsán

Kedves Kollégák!

A koronavírus-járvány miatt új helyzet alakult ki, melyhez felelős vállalatként alkalmazkodnunk kell. Ügyfeleink számítanak ránk, nélkülünk nincs net, nincs telefon, nincs hálózat, nincs IT és sorolhatnám, ezért nekünk most mindent meg kell tennünk a magunk és családjaink védelmében, mindemellett biztosítanunk kell az üzletmenet folytonosságát.

A Magyar Telekom vezetősége a következő kérésekkel fordul Hozzátok:
  • Az irodai kollégák, akiknek van lehetőségük távmunkázni, maradjanak távmunkában további értesítésig. Csak az menjen be az irodába, akinek halaszthatatlan feladata van.
  • A külföldi magánutazásaitokat nem tudjuk és nem is akarjuk korlátozni, viszont kérünk, mérlegeljétek a kockázatokat. Ha Ti vagy bármely Veletek egy háztartásban élő személy most tért haza külföldről, vezetőtökkel egyeztetve, minden esetben maradjatok otthon, távmunkában, 14 napig (ha munkakörötök miatt nincs erre lehetőségetek, felmentést kaptok a munkavégzés alól).
  • Ha műszaki szakértőként az ügyfélnél azt tapasztaljátok, hogy ő vagy a hozzátartozója beteg (felsőlégúti panaszai vannak, lázas, fekszik) és emiatt nem szeretnétek bemenni az otthonába, akkor ezt megtehetitek. Ilyen esetben kérjetek elnézést az ügyféltől és mondjátok el, hogy a koronavírus miatt ez most egy speciális protokoll, emiatt a létesítés/ hibaelhárítás a kollégáink egészségének védelme érdekében elhalasztható későbbi időpontra. Tájékoztassátok az ügyfelet, hogy a teamvezető még aznap telefonon keresni fogja és egyeztet vele. Kérjük, szóljatok a teamvezetőnek haladéktalanul, hogy ezt meg tudja tenni.
  • Ha betegnek tűnő ügyfél érkezik Hozzátok, kérjétek meg, hogy az online csatornákat keresse fel ügyeinek elintézése érdekében. Minden más, személyes ügyfélkapcsolattal járó munkakörben egyeztessetek vezetőtökkel a kommunikációs lehetőségekről.
A VPN-t megerősítettük és a rendszer a mai teszt során jól vizsgázott, így bízunk abban, hogy mindannyian hatékonyan és nagyobb biztonságban tudunk tovább dolgozni. Közös munkára javasoljuk a Teams alkalmazás használatát, a Webex licenszek nem állnak ilyen mennyiségben rendelkezésünkre.
Fontos hangsúlyozni, hogy itt most elővigyázatosságról van szó: a Magyar Telekomnál nincs tömeges megbetegedés, viszont van már olyan kollégánk, aki karanténban van, ezért is indokolt az óvatosság. Minél kevesebben vagyunk az irodai térben, annál hatékonyabban tudunk védekezni a fertőzés ellen és így védeni az ügyfélszolgálatos és frontos kollégákat, akik feladataikat nem tudják távmunkából ellátni.

Naponta egyeztetünk a DT Csoport többi tagvállalatával és megosztjuk egymással tapasztalatainkat. A Leadership Squad és a biztonsági terület folyamatosan figyeli a helyzetet és intézkedik, amint erre szükség van. Kérdéseitekkel keressétek közvetlen vezetőtöket, de a járvánnyal kapcsolatban minden fontos információt és belső intézkedést megtaláltok a Teleportálon.

Legyünk egymással türelmesek, figyeljünk a környezetünkre és segítsük egymást! Mi telekomosok tartsunk össze, mutassunk példát, hogy hogyan lehet a digitalizáció segítségével biztonságban és hatékonyan dolgozni! Használjuk ezt az időszakot arra, hogy megnézzük, hogyan lehet hosszú távon minél több ügyféltranzakciót digitális csatornákra terelni és saját meetingjeink, utazásaink és rendezvényeink helyett is olcsóbb és gyorsabb digitális eszközöket használni.
 
Vigyázzatok Magatokra, ügyfeleink számítanak Rátok!
Üdv,
Tibor